18 november 2009

Äntligen en kvinna död i svininfluensan!

Medborgare! I söndags avled det åttonde offret för svininfluensan i Sverige. Det var en 50-årig man som under en tid vårdats i konstgjord lunga vid Universitetssjukhuset i Lund som strök med denna gången. Han hade nekats vård flera gånger innan han till slut togs omhand, men i söndags orkade han inte kämpa emot längre. Hittills har samtliga vuxna som dött på grund av den nya influensan i Sverige varit män mellan 37 och 63 år. Detta har skett samtidigt som alla personer över 40 år får ställa sig sist i vaccinationskön! De som prioriteras är bland annat gravida kvinnor och barn. Är det fortfarande någon som tror på att "vita medelålders män" alltid prioriteras högst i sjukvården...?

Men idag har i jämställdhetens namn äntligen en kvinna dött i sviterna av svininfluensan.

2 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Ja du den där gubben i 50-årsåldern kunde jag känna igen mig i (min sambo är i den åldern), men inte fasen hade jag gått från sjukhuset med honom om jag hade varit hans fru. Jag hade skrikit och gormat tills det hade kommit en doktor och tittat på honom. Det måste vara värre i Skåne än här... tur att jag har haft Asiaten...för hans fru orkade tydligen inte säga ifrån för hon hade själv haft flunsan...

Medborgare X sa...

Ann Helena!

Man tycker ju att sjukvården borde vara vaksamma när det kommer in personer som mår så pass dåligt nu i influensatiderna. Varför är de inte mer vaksamma på de som visar symptom?

Skicka en kommentar

Medborgarperspektiv tar inget som helst juridiskt ansvar för andras kommentarer. Var och en ansvarar själv för vad de skriver samt hur de uttrycker sig!