04 augusti 2010

En ny pappa att hata!

Medborgare! Nu måste väl ändå alla Daddys kritiker vara nöjda. Nu har de fått som de vill. Daddy har lagt ner sin blogg där han på ett öppenhjärtigt sätt berättat om sina upplevelser som en av landets alla pappor som förlorat vårdnaden om sitt barn, som upplevt svårigheter att få till ett riktigt umgänge och som till slut blivit anklagad för att ha begått sexuella övergrepp på sin egen dotter. Allt för att få bort honom helt ur mammans och dotterns liv. Under nästan två års tid fick vi ta del av hans kamp mot myndigheterna för att än en gång få möjlighet att träffa sin egen dotter. Få bloggar i Sverige har skapat så mycket debatt och starka känslor som Daddys. Nu är den nerlagd och alla gamla inlägg är raderade, men en hans nya blogg kan man läsa här!

Få svenska medborgare har antagligen mött så mycket hat på nätet som Daddy. Pappor som öppet berättar om sina upplevelser i samband med en vårdnadstvist och hur illa behandlade de blir av myndigheterna utmanar nämligen den feministiska samhällssynen. Att män är förövare och att kvinnor är offer. Att ifrågasätta en kvinnas ord har blivit en dödssynd i dagens Sverige. Att som pappa öppet berätta om hur myndigheterna behandlar män i vårdnadstvister ses inte med blida ögon. Att publicera dokument som styrker berättelserna och som visar på myndigheternas maktmissbruk är än värre. Men mest hat genererar nog ändå att gå ut helt öppet och publicera sitt eget och sina barns namn! Då får man verkligen känna av vad kvinnors som hatar män kan ta sig till!

Nu när Daddy har dragit sig tillbaka kan man förvänta sig att hatet vänds mot nästa pappa som berättar om sina upplevelser. Kanske blir det Osama som drabbas? Han kämpar just nu för att behålla kontakten med sin dotter och sin son. På sin blogg, Var är Amina och Ali?, beskriver han öppet sin desperata kamp för sin barn. De är sedan den 1 maj bortförda av barnens mamma Anna. Kanske är det nu Osama som kommer att anklagas för att hänga ut sina barn? Kanske är det nu Osama som det kommer att skrivas anonyma debattartiklar om i Aftonbladet? Kanske är det nu Osama nu blir anklagad på nätet för att vara pedofil?

Just att bli falskt anklagad att ha begått sexuella övergrepp på sina egna barn är antagligen något av det värsta en pappa kan tänka sig. Hela livet slås i spillror och tilliten till hela samhället får sig en ordentlig knäck. Men värst är ändå att det ofta leder till att kontakten med barnet blir förstörd för all framtid. Även om alla utredningar friar pappan så går skadan ofta aldrig att reparera. Läs "Bandhagen blues - Berättelsen om en falsk anklagelse"! Och då menar jag verkligen LÄS!

Förhoppningsvis kan någon av alla de kvinnor som hatar män inse vad de medverkat till.

72 kommentarer:

Ann Helena Rudberg sa...

Ja men det finns guldkant på sådana historier också... vi har fått kontakt med den äldste sonen till en av våra pappor i släkten. Han gick att nå nu när han har blivit 17 och ett halvt år och har ett eget liv. Hans pappa anklagades för sexuella övergrepp på sina barn för fem år sedan av deras mamma och det gick till rättegång. Allt var lögn och han friades i tingsrätten, men skadan var redan skedd.

Domaren vädjade (!) till mamman och sade att sådana barn, som inte får ha kontakt med sin pappa brukar vända sig mot mamman när de blir stora.

Vi vill inte att han ska vända sig mot sin mamma nu som stor, men att han ska veta vad hon har gjort. Det är något alldeles förfärligt tycker jag att sådant kan ske i vårt Sverige.

Att det går att kidnappa barn från en förälder med hjälp av socialen, som inte hjälpte till ett dugg när fadern ville träffa sina söner. Allt som skickades till dem till jul och födelsedagar skickades tillbaka. Och när fadern åkte dit fick han inte träffa sina barn. Inte prata med dem i telefon, ingenting.

Lillebror som verkligen ville träffa sin pappa tog inte modern med till socialen, bara den hjärntvättade storebrodern. Vi är så glada att de nu till slut verkligen har fått kontakt med vår släkt!

Lottaonline sa...

Överhuvudtaget tycks folk kunna hata mer på nätet än i verkligheten.

Det värsta är när de hopar sig i grupper och hoppar på enskilda individer på olika sätt.

Det är fruktansvärt det du skriver oavsett sida (kön) när barnen hamnar i kläm. Att använda barnen, som vapen måste ju tillhöra både det mest egoistiska och korkade, att ta till vid tvister.

Riktigt lågt är även att komma med falskt förtal. Och om så allvarliga stämplingar av enskild med incestanklagelser.

Medborgare X sa...

Ann Helena!

Låter hoppfullt. Jag hoppas att det kan vara en öppning till en långsiktig återförening. Jag kan bara hålla tummarna och önska er alla lycka till!

Medborgare X sa...

Lotta!

Ja, det är nog lätt att bakom tangentbordet vräka ur sig sådant som man aldrig hade sagt till en annan person ansikte mot ansikte.

Det blir tyvärr allt vanligare att föräldrar tvister bråkar om vårdnaden och använder sina barn som slagträn. Det kommer tyvärr aldrig något bra ur det, speciellt inte för barnen!

Magnus sa...

Hej Medborgare X,

Tack för att Du har uppmärksammat min kamp för mina barn och för min rätt som pappa. Detta är en kamp som varar livet ut!
Vänligen
Osama

Medborgare X sa...

Osama!

Det är så litet. Jag kan bara önska dig lycka till! Jag hoppas att du och din före detta fru lyckas lösa detta tillsammans innan det eskalerar än mer. För era barns skull. Så att ni båda kan vara en aktiv del av deras liv i framtiden.

Jag hoppas också att du är medveten om att det finns många som inte tycker om att man öppet skriver om vårdnadstvister på nätet. De vill att sådant ska tystas ner och att man inte ska få berätta vad man varit med om. De vill inte att myndigheternas agerande ska komma allmänheten till känna. Det finns en risk att du blir utsatt för deras vrede och hat. Det skedde för Daddy. Jag hoppas verkligen att du inte ska behöva uppleva samma sak!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
robjoh sa...

@Anonym
Först får man säga att det är grymt modigt av dig att komma med sådana påhopp utan att ens använda ett nick.

Sedan är det bara att säga jaså? Har du läst något på Osamas blogg?

För det första:
Det är inte Osama som har åkt iväg med barnen trots delad vårdnad.

För det andra:
Om bloggen stämmer så var det Osama som ville skilja sig och dessutom redan har en ny flickvän. Det tyder inte, enligt mig, på en man som försöker kontrollera sitt ex.

Fast det förstås det är ju alltid MANNEN som har gjort fel, det har ju den feministiska skolan lärt oss.

@Osama
Om du läser här så hoppas jag innerligt att du får tillbaka din del av vårdnaden. Jag hoppas också att några av de anmälningar du har gjort faktiskt leder någonstans, jag tror dessvärre att sannolikheten är väldigt liten.

MVH
Robert Johansson

Magnus sa...

Tack Robert! Dina ord värmer. Jag måste, för att orka, hoppas och tro att allt kommer att återgå till det normala för barnen och mig men även för deras mamma. Jag hoppas även att Anna och jag kan komma fram till någon slags fungerande lösning för barnens skull.
Vänligen
Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Leroy sa...

@ Anonym

Det verkar som du har hakat upp dig på att man i trängt läge eller förtvivlan över ett par pappor som väljer att vara öppna och sårbara offentligt och det kan avgöras vem som stenas utan att allt blivit granskat. Du kanske kan välja att regga ett Nick eller utveckla vad du anser är fel.

Personligen hoppas jag verkligen Osama att sanningen hinner ikapp dom som agerar fel eller agerar utifrån andra perspektiv än barnens rätt att bilda sig egna uppfattningar eller behövt känna den smärta en separation kan innebära oavsett det handlar om en fd. s vilja eller myndigheters bristfälliga utredningar och underlag.

Det tragiska är att barn idag kan hamna i kläm en part som påstår men där lämpligheten kanske inte blivit ordentligt prövad får, det visar sig i framtiden vem som kostnaden får bära för det ansvar som de valt att styra eller ta parti för får.

Har läst din sida Osama och även den andra nya sidan. : http://www.bandhagenblues.se

Man får nya tårar i ögat då man ser hur en del hamnar i kläm och behandlas i det man läser och konstaterar på nätet som visar sig ske i verkligheten.

Jag hoppas verkligen att det löser sig och de anonyma hyenorna tänker efter och att det går bra för barnen, de får möjlighet att bilda sig egna uppfattningar om sina föräldrar och deras ageranden.

Leroy

Leroy sa...

Anonym verkar vara mer i obalans och vill heldre påvisa och beskriva den vilja att åsamka smärta som skillnaden mellan möjlighet att få visa och ge ger än att viljan att släppa kontrollen man vill ha och visa att man heldre tar än ger.

Leroy

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Leroy sa...

@ Anonym åter igen.

Förklara lögnerna så hela den sanning du vill belysa kan få komma fram, förklara din kritik till de som påstår och den sanning du ser siom den rätta. Vem är det som har rätt?


Leroy

Ola Jennebrink sa...

Din bästa tid är nu - Mr X. De senaste 4 dagarna har du exploderat i lysande inlägg. Likt ett isländskt fyrverkeri.Håll igen lite så att du inte blir utbränd.(skojar bara)

Tommy Jonsson sa...

Bra inlägg Medborgare X

Denna typ av övergrepp på barnet och faderns rätt har på senare år lett till att många mammor förlorat vårdnaden om sina barn.
Därför kan vi se hysteriska troll där vi påtalar denna form av barnmisshandel.

Den mest kunniga på området umgängessabotage eller Parental Alienation Dr. Richard A. Warshak menar att beteendet är lika allvarligt som om fadern förgripit sig på barnet.

robjoh sa...

@Anonym
"Men ni ska veta att det är sådana som Osama som gör det svårt för er att vinna då det som står i bloggen är lögner! "

Vad är det i bloggen som är lögner?
* Att Osamas fd fru har åkt iväg med barnen utan att berätta vart?
* Att man har gjort riskbedömningar på Osama utan att vara i kontakt med honom?

För min del är du bara ett internet troll och även om du inte kallar dig feminist går du helt klart i deras ledband.

Du säger att: Osama har ett kontrollbehov över sin fd fru. När man påpekar att det är inte uppfattning jag får från bloggen så säger du att bloggen är en lögn utan att förklara varför.

Om du vill vara anonym så har du full rätt till det, jag vill bara påpeka att vara anonym och motivera det med:
"Men ni ska veta att det är sådana som Osama som gör det svårt för er att vinna då det som står i bloggen är lögner!

Jag väljer medvetet att vara anonym av ovanstående skäl "

Inte precis höjer min tilltro till dig. Givetvis ska man analysera allt man tror på innan man väljer sida, men det finns lite i den dokumentationen som Osama har lämnat ut som får i alla fall mig på hans sida till någon har presenterat andra bevis.

Framförallt finner jag det intressant att riskbedömning helt klart verkar sakna bevis på flera punkter.

Om du kan motivera, med bevis, att Osama ljuger kanske jag kan börja tro på dig. Dock har du redan en dålig start då du inte ens väljer att berätta vem du är och hur du vet så mycket om Osama.

Anders sa...

Man ska inte utesluta att det är Osamas exfru eller någon bekant till henne som döljer sig bakom den anonyma signaturen!

Magnus sa...

Jag hoppas verkligen att Ni alla rättar mig om Ni hittar några som helst lögner eller påhitt i den information som jag lagt ut.
Jag kommer att fortsätta lägga ut information på min blogg.
Alla dokumenten som finns på min blogg är offentliga dvs. vem som helst i vårt avlånga land kan få ut dessa via Södertörns Tingsrätt.

Jag misstänker att de anonyma skribenterna här är de samma som på min blogg. Där har jag och mina vänner blivit kallad både det ena och andra, fått utstå påhopp etc.

Vänligen
Osama

Tommy Jonsson sa...

Osama
ser jag något du skriver om dina barn eller något annat på din blogg som jag upplever som fel eller dumt så kommer jag att tala om min åsikt för dig.
Tänkte tidigare på något råd jag ville ge dig via mail men fann ingen mailadress på din blogg.
Vem har du som advokat?

Tommy Jonsson sa...

Anonym 19:55

Be genast Daddy och Osama om ursäkt!
Du kommer här med mycket fula anklagelser och grundlösa påståenden mot dem båda. Vet hut!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Magnus sa...

Hej,
Anonym jag har redan skrivit vad jag gjort vid ett flertal tillfällen. Jag kommer också att lägg ut domen samt alla polisanmälningar som har gjorts av min f.d fru och hennes släktingar. Om du inte orkar vänta tills dess så kan du ju knata iväg till Södertörns tingsrätt, begära ut domen samt starta en blogg.
Detta är sista gången jag ödslar min tid på att svara på dina frågor fram tills du lägger upp ett nick.

Tommy,
Jag har advokat Susanne Urwitz. Hon brinner för fall som dessa.
Jag har även lagt upp min mailadress på bloggen nu. o.alhasane@hotmail.com

Vänligen
Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mia sa...

Hata ska man inte göra men väl ifrågasätta, eller hur? Och i detta fall vore det intressant att ta del av mammans version också. Därmed inte sagt att det hon och myndigheter gjort är rätt, utan fel. Till mamman kan jag bara säga, kom hem och sköt detta den lagliga vägen. Kanske skulle det lösas om man fortsatte med GV, VV, överlämningar via förskola/skola, var och en sköter sitt som den finner bäst och sen tar endast nödvändig kontakt via mail? Det ger sig då lättare vem eller om båda är konfliktdrivande.

Anonym sa...

Till alla glada pappor vill säga,domen handla om mina barn ,inget annat, att anonym och hannes kusin vill beskriva mig som kriminell visar de mer och mer som lögnare , min ex har träffat ett rad med tillfälligt pojkvänner som lett till bland annat massor frågor från mina barn, tills en av hennes pojkvänner som hon träffar på nätet slog min dotter i huvudet och misshandla henne psykisk, jag har sms min ex "om han ska sätta sin finger på min dotter igen jag kapa hans finger och han ska få en likadant blå märke som min dotter har fått" det var inget jag stolt över ,men jag tror att många pappor ska göra likadant när de ser att deras doterar bliv misshandlat och mamman gör inget... att min ex och hennes kusin nu vill säga att jag är kriminell och barnen ska skyddas från mig är bara ett plus i min kamp! undrar mot vem av oss barnen behövas skydd?!

vänligen Osama

Mia sa...

Och jag har ställt frågan på din blogg men inte fått svar. Har den pojkvännen erkänt eller är han dömd. Annars får man ju släppa det precis som om det var din nya som anklagades för att ha misshandlat barnen. Även du ska väl gå den lagliga vägen. tror du barnen blir misshandlade hos mamman så gör du en orosanmälan.

Mia sa...

robjoh

"Om bloggen stämmer så var det Osama som ville skilja sig och dessutom redan har en ny flickvän. Det tyder inte, enligt mig, på en man som försöker kontrollera sitt ex."

Ta inte detta som några "bevis". Det finns män och kvinnor som gör slut och skaffar nya men som av någon outgrundlig orsak inte kan tåla att den andra gör detsamma.

Läs här mer om PA som Tommy var inne på.

http://www.breakthroughparenting.com/PAS.htm

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Hej Mia ,
Han blev polis anmält, och polisen och soc undersökt anmälan och jag blev kontaktat av soc, i den tiden var jag och min ex inte så ovänner som vi är nu,så hon bad mig jätte mycket för jag ska dra tillbaka anmälan , för han är ung och det kan förstöra hans framtid, då vi träffades jag och min ex och hennes kusin och min vän hemma hus mig och vi kom överens att jag ska dra tillbaka anmälan mot honom om hon lovar att inte blanda in mina barn i hennes kärlek affärer,de överkommersen som hennes kusin varit vittnen för håll hon inte alls ,tre månader senare hon presentera ny pojkvän för barnen , då jag har kämpat hård för dra tillbaka polis anmälan mot hennes första kille... ett år senare hon anmäla mig tillsammans med första killen (som slog min dotter) och nya killen ... så hon satt i domstolen med två kilar ,en till höger ,den som slog min dotter,och till vänster...roliga är att båda killarna var inte tillsammans med då! och båda sa att de ville inte träffa barnen förtidigt med hon nästan varit på de och tvingat de för de...alla dokument ska jag lägga snart på min blogg,

Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Mia sa...

Hoppas bara ni kan hålla barnen utanför så mycket det bara går så de kan få ha båda sina föräldrar i sina liv!

Anonym sa...

Anonym,

Du vet väl att den "muslimska skolan" heter nått helt annat , min ex själv har varit där med med mig och vår dotter,den är fri skolan som ge en arabiska föreläsning i veckan,vi har pratat med rektorn och vi vet båda att skolan följa svenskt skolverket regler ,den är precis som vilken skolan som helst, min ex har gått med på det, vi har pratat om ett min dotter ska gå dit ett år bara,för hon ska lära sig lite arabiska, en veka senare jag har besökt skolan själv med min dotter , jag tyckte själv att skolan var smutsig och jag vill inte att min dotter ska börja där,jag har smst min ex själv och sagt att min dotter får börja på den skolan som hon har sina vänner.. hennes kusin var vittne ! att ljuga rakt i öga är deras stil! jag inte alls förvånad!att spana på folk rädsla för muslimska fundamentalister var grunden till att vinna ensam vårdnad ,hela Ia Swger tal i rättegången handla om min bakgrund .. hatet fortsätter ,även här på bloggen som ni läser ovan!
Har uppropat i samtalet med soc,familjerätten,rättegången och här på bloggen och i samtalet med min ex att jag har absolut inget i mot att min ex träffa en ny kille varannan dag,men jag är i mot att hon presentera nya pojkvänner för barnen,hon som är chef i en förskolan bodde förstår mer än mig som kommer från "muslimsk diktatorisk land" att barnen bli förvirrad att träffa olika partner ! undrar bara vad har hon lärt sig om barnen i alla dessa år hon har jobbat i förskolan? hon har inte visat något respekt för faderskapet ,hon har inte alls samarbete med mig, hon har även skickat barnen själva hundra mil bort över en helg utan att jag bli informerat,fick läsa om det i soc reporter två månader efter det,hon har även byt nummer och inte informera mig bara för hon ska säga i rättegången att jag inte hörde av mig och jag inte bry mig om mina barn,har även i min överklaga visat en telefon lista på alla sms och alla försök jag har gjort för kunna prata med mina barn,hon även "spontant" spela in sin samtal med sin dotter, 6 år ,och komma med inspelning till rätten som bevis att min dotter har sagt att vi ska åka på ett resa till Irak!hon har även skrämt barnen från deras bakgrund och har sagt i många tillfälligt att det är hemskt i Irak och det krig där och vi har en domkreti här i Sverige ... hon har även gett sin kusin(som också förskollärare) en uppdrag att hon ska polis anmäla mig för jag har "planerat" kidnappa hennes barn! en polis anmäla som hon har gjort med tårar och teater spelning ,inte nog med det,hannes kusin ska skynda på sig och tar en kopia på anmälan en vecka efter och lämna till min ex advokat för ska vara bra under lag i muntligt förberedelse ... undrar vad hon har lärt sig i båda högskolan och många år i "branschen" med barn om de kan inte ens hantera deras egna barn uppfostran !Att de vill att jag åka ditt jag är född är inte bara rasist sagt även en bevis på hur de tänker..jag har bott här mer än 13 år,har alltid jobbat sen jag har satt min fot i riket , på 13 år har betalat mer än 9 miljoner till skatten under den tiden.. har alltid varit en bra medborgare,har anpassat mig till samhället trotts jag blev illa behandlat ,har alltid tagit hand om mina barn på bästa sätt, personal i båda skolan och dagis har gett mig stöd båda innan och efter min ex kidnappa mina barn.. de är en god referens för mig sa de!
Slut sats... jag åker inte ditt "där jag blev uppfostran" jag bor kvar här ,det är mitt land och mina barn land!

Osama

Leroy sa...

Osama.

Jag hoppas dina barn får mölighet att bilda sig egen upfattningoch att din vendetta får ett bra slut. Barnen får en möjlighet att bilda sig egen upfattning baserat på verklighet inte påståenden eller löften. Inte vad andra säger eller påstår utan på egna frågor. Jag hoppas de verkligen kan få möjlighet till två världar, få rätten att lära sig två språk bli en del av den mångfald vi behöver.

Det här är mitt land och ditt land.: http://www.youtube.com/watch?v=SWANfURfESg

Alla barn har rättigheter i ditt och mitt land. Att barn kan vändas emot oss då vi säger oss vara lämpliga, ha förmågan och viljan och en part inte vill att vi skall få göra det, eller ta del är svårt i detta land. De myndigheter vi har som utreder detta väljer ofta att lyssna på ett öra och skickar sen konstiga underlag till tingsrätt baserat på de konstiga samtal och utredningar som görs. Du skall inte tro att detta land följer några FN-resulitioner deras Statsminister faktiskt ratificerat.

Det är så det går till, det tar ibland tid innan insikten hinner ikapp de som försöker hindra sanningen som en del försöker förändra eller ge ett annat sken av.

Leroy

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Leroy!

Tack för ord.. jag får så mycket stöd så jag orka!

Anonym, har inte mycket att säga till dig.. vi tycker inte likadant och jag har inte tid att snack med dig,för du inte ens mogen nog för säga vem du är!


På tal om det" muslimska skolan" har även en intyg från rektorn som jätte förvånad att hans fri skolan kallad så,han tänker även anmäla min ex och hennes advokat för förtal!

Jag är lite förvånad att bli anklagad att jag har planerat att fly till Irak men samtiden min ex och hennes släkting be mig åka dit!

fram tills nästa rättegång i December så jag lyckats redan avslöja varje lögn och påhitt de har kommit på! allt från riskbedömning tills "muslimskt skola"

Här även mina planer klart för bygga min dröm hus tillsammans med tjej.

Har alltid lärt mina barn vara stolta att de kommer från två kultur och de har tur för det.

Har alltid skickat de till deras mormor och morfar i alla höga tider trots jag får inte ens tar de på ett anda resa längre för de ska träffa mina förälder innan de dör!

Att fortsätta nämna Irak är bara rasistisk,för det är snart tio år sen jag blev svenskt!

Annas kusin har anklagat mig jag har "planerat" kidnappa hennes barn, barn på hennes förskolan! så att alla förädlare "lever av skräck" .

Tycker bara synd om de har tappat sin trovärdighet !



Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Ingrid sa...

Vad är det för en hatisk och konstig människa som skriver mot Osama här? Jag känner inte någon av parterna och vet inte heller vem som talar sanning och vem som ljuger, men genom att läsa debatten här står det i alla fall klart vem av dessa båda som håller en sansad ton och för ett logiskt resonemang, och vem som bara vräker ur sig otidigheter.

Varför skulle inte en pappa få lov att oroa sig för en strid ström av styvpappor i barnens liv? Det har väl för fan ingenting med ens kultur att göra! Jag har hört och sett massvis med mammor som blir fullständigt rasande om barnens pappa introducerar en ny kvinna i barnens liv och som gör allt för att sabla ner henne inför barnen. Även om hon är den enda och förhållandet verkar stabilt och seriöst. Eller kanske just därför ...

Styvpappor är konstaterat mycket farligare för barn än biologiska pappor. Och det är inte lämpligt för små barn att träffa nya styvpappor var tredje månad - inte nya styvmammor heller. En pappa som inte hade tagit upp detta till diskussion med barnens mamma, är ingen bra pappa.

Tommy Jonsson sa...

Osama
du kan inte förhindra din före detta fru att ha pojkvänner. För er båda kan det vara bra för barnen om ni inte blandar in era nya som ny pappa eller mamma för barnen.
Osama det är inte bra att hota på det sätt du gjort. Gå till polisen är bättre.
Du har en advokat som du är nöjd med och som jag känner namnet på. Ställ krav på henne du får ju betala bra.
Du har bra hjälp så du kan känna dig lugn även om du blivit satt i en felaktig situation och barnen också.
Du har dock inte gjort fel.
På bloggen och här får du mycket skit men låt inte det störa ditt goda humör.
Små barn lär sig snabbt arabiska tillsammans med andra barn. Du har rätt det är viktigt att de får lära sig dessa språk det kommer de att ha nytta av när de blir stor.
Att du inte deltog i samarbetssamtal i samma rum och inte kom. Kan vara en nackdel för dig. Visa dig mycket sammarbetsvillig.
Osama läs vad Ingrid Carlqvist skriver. Det är en klok duktig kvinna.
Osama du har heder av alla dina goda tankar om dina söta barn. Tänk på dem och dig själv och strunta helt i de anonyma människorna som inte vågar stå med sina namn och som bara spyr skit. Låt dem inte störa ditt goda och glada sinne.
Sköt om dig väl det är du värd.

Anonym sa...

Hej Ingrid!

tack för du ge oss lite av din tid,i familjerätte har erbjuda min ex fyra miljön krona om låta mina i fred från alla dessa killar,även har sagt att hon får åka världen runt men den killen hon tycker om ,gå när i sin arbetes tid och försöka skaffa ett seriöst förhållande, det var sista försök efter ett långa och stora konflikter ! hon skulle tackat ja för det och låtit barnen vara i fred ,har erbjud henne mycket mer ,hennes advokat sa i muntlig förberedelse att jag försökt köpa barnen från henne och det "finns vittne" de sa aldrig vem vittnen är!

En av min ex killar börja läsa sagor och bussa mina i munnen typ två vecka efter de har träffat! trots att de har en pappa på halv tid och de behöver absolut ingen ny pappa! jag tycker när en mamma gör bort sig rejält då pappan måste tar sin ansvar för sina ungar ! annars vem ska ge barnen skydd och och kärlek de behöver...
Alla hat kommentarer börja bli van till , de har prata mycket om muslim skola ,men när jag ska intyg från rektorn att han är förvånad att hans skola ,ALLA NATIONERS Fria Skola i kärlholmen, kallad som muslimsk skola och han ska anmäla min ex och hennes advokat för förtal! då båda jag och han kommer från samma "skrot och korn"

Tommy Jonsson, hålla med dig att att hota med sms är ingen bra ide ! men jag har missbruket alla idear ... men jag vet också ,som Ingrid sa att det finns många Svenska pappor och mammor som göra värre saker än sms hotfull sms när de ser att deras barn i fara eller bli misshandlat ! och det är inte bara "Irakier" eller de som kommer "från en diktatorisk muslimsk land" som bli oroliga för sina barn!

Har även anställt en privat lärare för mina barn,men det gick inte bra för hon vill lära mina barn hemma hus henne trots att jag har gjort att helt rum till ett litet klass rum ,jag vill tacka igen för all stöd i övrigt...

jag få väl sluta skriva här och lämna bloggen för andra pappor som kanske vill prata om sina problem, tack för alla som gav mig stöd en gång till och jag finns kvar i min blogg !

vänligen

Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Daddy sa...

Tackar medborgaren för ett utmärkt inlägg som vanligt.

När jag sedan läser kommentarerna under så får jag trista "flashbacks" om allt jag fick utstå för att jag hade mage att berätta om dom brott som begåtts mot mitt barn, och som fortfarande begås.

Jag gavs rätt till umgänge varannan helg av tingsrätten i Göteborg i april 2008. Den domen har modern nu brutit mot sedan 24 mars ifjol, med socialtjänstens och varbergs tingsrätts goda minne. Jag försökte ansöka om verkställighet en gång. Det kostade mig 10 000 i advokaträkning. Mammans. Det räcker inte ens med en ny vårdnadsutredning och en psykologutredning som talar om allvarliga känslomässiga skador på min 5 år gamla flicka.
Då anser inte socialtjänsten att det är någon akut fara. Men när mor och mormor i mars ifjol kom och gapade om hemligheter och snoppar så trädde samhällets skyddsnät in genast. Sen dess har jag knappt sett barnet.

Om jag inte visste att det är förbjudet enligt lag så skulle man nästan kunna tro att socialtjänsten diskriminerar på grund av kön.

Men dom har ju aldrig dömts för det, så det kan det ju inte bero på.

Nu har dom sekretessbelagt varenda journalhandling från 17 april till 31 dec 2009. För att skydda känsliga uppgifter som kan vara till men för enskild, som det heter.

Visst är det praktiskt att ha sekretesslagen att ta till då man från förvaltningen vill skydda sina enskilda tjänstemäns brott. Det var nog inte lagstiftarens mening, men det blev ju en praktisk bieffekt. Beslutet är överklagat.

Och ny muntlig förhandling är utsatt till 1 september.

Till Osama vill jag ge ett gott råd. Gå aldrig aldrig ALDRIG i polemik med anonyma fegskitar som bara är ute efter att kasta skit på budbäraren. Ignorera dom fullständigt och totalt. Det döljer sig ofta rejält störda individer bakom dessa "anonym". Ju mer du försöker försvara dig mot deras salvor, ju mer eldar du upp dårarna. Dom är för övrigt helt oemottagliga för all form av logik.

Om du som pappa väljer att ta kampen öppet så får du räkna med att få dårarna på dig. Men låt dom inte komma innanför skinnet. Då är du såld.

Det är ett råd jag önskar att jag hade lytt då dom hoppade på mig.

Ingrid sa...

Anonym 9.14 - du är inte lite fräck du. När i herrans namn skulle jag ha "krupit till korset" och erkänt att Villalivshistorien inte är sann? Är du inte riktigt klok? Stämningen mot Villaliv lämnas in till tingsrätten vilken dag som helst, det är inte mitt fel att sådana saker tar tid.

Nya styvpappor var tredje månad kom från Osamas kommentar. OM det är så har han förstås all rätt att oroa sig för sina barns väl och ve.

Medborgare X sa...

Som väntat blev Osama utsatt för en hätsk debatt av anonyma personer. Det följer samma spår som andra pappor som gått ut och öppet berätta som sina erfarenheter. Tänk att det kan vara så upprörande att pappor berättar hur de blir behandlade i vårdnadstvister.

För att kyla av debatten och för att inte uppmuntra till fler anonyma hatinlägg kommer endast personer med en registrerad signatur kunna kommentera på Medborgarperspektiv under en period!

Osama sa...

Hej ! läs gärna PROFESSOR HENRIK BELFRAGE svar på min frågor om "riskbedömning"som har gjort av Helene Engström , kvinnojouren och vänster parti AKTIV !

Osama

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Medborgare X sa...

Nu verkar läget ha kylts av, så då släpps restriktionerna på kommentarer igen!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Osama sa...

Medborgare X ,
Tack för att ge oss möjlighet att skriva i din blogg, vill tacka DADY för sina fina kommenterar här och i min blogg, INGRID CARLQVIST har skriv en jätte fin artikel i sin blogg ,jag stark rekommendera den. hoppas att Ingrid tar upp ämnet barnen igen i sina artiklar, hur är det med barnen i Sverige egentligen? hur mår de, är barnen like viktiga som Mammor och kvinnor, bry de sig i Soc eller barnenheten eller någon Övertaget om barn? barn nämnas bara för Mammas vinning , då alla prata om barn ,inte för barnen bäste som kanske någon tror ,nej...för mamman bästa ,för hon ,enligt Soc äger barnen! i mitt fall , barnenheten i Huddinge kommun har skyndat sig ,som värsta viktigt sak kan hända ,med att göra undersökning på mina barn,bakom min rygg, bara för att mamman sa: min dotter mår inte bra av att vi har delat umgänge på det sättet . så det blev ett möte på samma dag , en grupp ledare ,Nicolina Lingedal , valt en handläger , och de borja träffa mannan ett helt år utan att jag veta att de har prata om mina barn!!
Min dotter i den tiden mår jätte bra,var så glad och lek full och busig som har aldrig varit, men vem fan bry sig om barn... när min ex kidnappat min barn jag har sökt hjälp hus Soc,det tåg för mig mer än månad för komma fram till samma handregale som har vägrat träffa mig... de har inget att erbjuda mig säger de..de har inte tid, de kan inte göra nått , men barnen sa jag ! tänker inte hur de mår ,ni som har spenderat så mycket tid på skriva och anteckna mamman fantasi i ett helt år ,har ingen tid för höra min åsikt?? då handlägren handlägren svarat jätte kaksig : barnen säkert mår bar ,de är säket på semester och har jätte kul!!!

Vem bry sig om barnen i Sverige egentligen??

Vet eller bry sig soc nu om mina barn eller andras barn hur länge barnen är hus mamman och mamman säger att de mår bar?
Mina barn mår jätte dåligt ,har träffat de förre helgen ,sex timme på lördag och söndag,min är jätte ledsen ,hon mår inte bra och vägrar prata med mig för hennes mamma har uppmanat henne att prata med mig , hon dli arg och hon har lämnat mat borden och blev jätte ledsen själv utan att säga varför,när jag försöka fråga varför hon är ledsen då hon säger att hon får inte prata .. genomföra med hon hur mår när hon bodde hus mig så hon mår jätte dåligt ,men ingen vill tar den ämnen ,för barn mår inte dåligt hus sina mammor!!! men räckte för min ex att nämna barnen i Huddinge kommunen så de typ slog larm i hela barnenheten trots att barnen mår jätte bra då!

Jag ligger all ansvar på min ex och Soc ,mina barn hälsa är i fara och ingen bry sig,min ex för hon ska vinna konflikten mellan oss har använd sin lilla dotter framtid och hälsa som ett kort! hon som jobbar med barn och skulle tar hand om andras barn har förstört sitt eget barn liv! jag undrar när Sverige börja bry sig om vår barn och inte använda barnen som ESS i kort lek i mammas begäran.



Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Osama sa...

Hej igen... behöver lite typs och råd om hur man gå tillväga för skydda sina bar från psykes misshandel, om soc vägrar lyssna på oss pappor och de tycker att mammor aldrig misshandla sina fysisk eller psykes, det har aldrig hänt och kommer inte att handa i Sverige,hur vi som pappar ska tar vår ansvar för vår barn,skriv gärna här och i min blogg eller direkt till min hotmail,tack !

Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Osama sa...

Hej Anonym... tack för din typs, jag älska Ingrid och hennes sätt på skriva , har varit i hennes blogg och läst varje dag, kan inte tyvärr be henne om sånt, för själv kan bedöma om hon har lust med det eller inte , min dröm att hon tar mitt fall och skreva om det .

jag vill be min ex om hon ändå är här och skriva hat kommentar men sina släktingar,att hon låta vår barn utanför vår konflikt och inte förstöra deras liv med att järntvätta de och baktala sina små bar med allt tänkbara hat och lögn om deras far,på det sättet hon förstör deras liv!

Osama

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Osama sa...

Medborgare X ,Dady ..ni har rätt faktisk, hur man strunta i anonyma fegisar det stå bättre, de bli mera otåliga och hetsiga.


Ingrid,om du läsa det här bara du få veta ,att nästan hela svenska befolkning älska dig och läsa dina ord,tack för du finns!


Osama

Medborgare X sa...

Uppenbarligen är den anonyma skitkastningen tillbaka igen. Som jag skrev tidigare så är det enkelt att skaffa sig en registrerad signatur och skriva alla sina kommentarer under den. Det ökar både trovärdigheten och möjligheten att få sina kommentarer att stå kvar.

Nu raderas alla anonyma kommentarer i detta inlägg.

Osama sa...

Medborgare X ,

fattar inte varför de anonyma så aggressiva! jag har inte gjort de nått,allt som står i min blogg berättar min historia,jag har lagt dokument från domstolen,soc och polis anmälningar,om det finns lögner i min blogg så det är deras ,inte mitt, jag har lagt upp deras ord , i samtal med soc och med polisen, i "riskbedömning " allt lögn finns i min blogg är deras, jag förstår att de bli arga ,de är tusen tals människor som har besökt min blogg , de försöka tysta ner mig för jag ska inte lägga mer dokument ,jag har mycket mer att lägga ,det kommer i tid ordning ...


Osama

Unknown sa...

Såfort det kommer fram bevis att Osama eller någon har fel så raderas de, då undrar man vart bevisen är. Osama skriver själv att man ska säga till om man ser fel i hans blogg.
Ni kan själv ringa polisen och fråga om man kan ta tillbaka mishandelsanmälningar mot barn så får ni svaret på fler ställen än här.Det måste ju te sej även märkligt för er andra som läser att man inte kämpar lika hårt om ens barn blir misshandlad, som att lägga ut massa stickspår på olika professorer och utredare som bara gjort sitt jobb. Nu har ni fått en reggad adress från en anonym som dock inte är alla anonyma kommentarer.
/M&H

Unknown sa...

men din dom borde vara nummer 1 i ordningen, du missade ettan!

Unknown sa...

"Till mamman kan jag bara säga, kom hem och sköt detta den lagliga vägen. Kanske skulle det lösas om man fortsatte med GV, VV, överlämningar via förskola/skola, var och en sköter sitt som den finner bäst och sen tar endast nödvändig kontakt via mail? Det ger sig då lättare vem eller om båda är konfliktdrivande."

Som jag har förstått det så är ju precis det hon har gjort. Jag tror och hoppas att ni som läser bloggen, och diskuterar här förstår att det verkligen finns två olika sidor till denna historia. En som kommer ut offentligt på diverse bloggar och en som sköts i det tysta, den lagliga vägen, med underlag och bevis. Detta inte sagt att alla ni andra med knepiga vårdnadstvistshistorier inte har gjort saker på rätt sätt.

MVH Biggan

Osama sa...

estebanesteban , dig jag kommer aldrig att svara, för jag vet att det ligger ett stort hat bakom din mask,

Jag har sagt flera gångar att jag har kämpat hård för lägga ner anmälan mot en av min ex tillfälliga pojkvänner, soc var inblandad och det gick massor samtal fram och tillbaka , anledning på varför jag har gjort det var bara vill visa min vilja på ett ha ett slags samarbeta med barns mamma,och hennes loften var gaska övertygande att hon tillåta inte det att ske egen och ingen fler killar i barns liv förtidigt! jag var målsägare och det gick lättare att drag anmälan trots att det finns ett lag på ett alla barn misshandel ska utredas ,
Biggan,vad har du förstått ? att hon har gjort vad?och hur du lyckas med att förstår detta av min blogg, vilken underlag och bevis snacker du om? riskbedömning som gjort av uppdrag mot betalning av barns mamma eller soc anteckning som gjort av en handledare som under ett år blev uppmanat av min ex att de ska inte tar kontakt med mig för det "handlar om hädarfråga" snart jag lägger upp ett brev från barn enheten chef som säger att alla dokument belyser mamman historia för pappan blev inte kontaktat , har du läst nått av det? eller du är en barnen mamman släkting som sprida hat på nätet mot mig?



Osama

Medborgare X sa...

Världen är inte svart eller vit. Ingen människa är helt god och oskyldig eller helt ond och skyldig. Vi är alla lite smågrå med fel och brister. Det gör oss inte mindre lämpliga som föräldrar. Barn har rätt till båda sina föräldrar, även om de är smågrå och har sina fel och brister. Att som förälder på eget bevåg hålla sina barn skilda från den andre föräldern är inte ett acceptablet beteende. Varken mot den andre föräldern eller mot barnen. Barn har rätt till båda sina föräldrar!