tag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post2732360285927680852..comments2023-05-19T14:44:19.375+02:00Comments on Medborgarperspektiv: Miljöpartiets manshatMedborgare Xhttp://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comBlogger16125tag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-79662384143715998302010-07-14T22:51:58.359+02:002010-07-14T22:51:58.359+02:00Tommy!
Jag har en mailadress som det går bra att...Tommy! <br /><br />Jag har en mailadress som det går bra att använda om man har tips eller vill framföra något som inte har direkt med de aktuella inläggen att göra! <br /><br />medborgare.x@live.se <br /><br />Angående Alonzo's artikel så har jag förståelse för hans syfte med den, men jag tycker han kunde ha formulerat sig annorlunda om han nu vill förknippa den med Sven Otto Littorin.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-27454738232948375742010-07-14T22:44:15.529+02:002010-07-14T22:44:15.529+02:00Förlåt att jag informerade om den som du tycker då...Förlåt att jag informerade om den som du tycker dåliga artikel av Michael Alonzo från Expressen Debatt.<br />Tag bort den. Jag lovar att hålla mig till ämnet i bloggen i fortsättningenTommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-87536743653677916652010-07-14T21:16:04.966+02:002010-07-14T21:16:04.966+02:00Vad gäller Miljöpartiets budskap om att "den ...Vad gäller Miljöpartiets budskap om att "den heterosexuelle, västerländske mannen varken kan eller ska representera oss alla", så utgör kvinnorna nästan hälften av alla ledamöter i den svenska Riksdagen. Det finns även ett flertal som är homosexuella i Riksdagen. Ja, det är en ganska stor spännvidd av kön, sexuell läggning och etnicitet, så påståendet faller platt till marken. Det är bara ren och skär propaganda och manshat från Miljöpartiets sida! <br /><br />Lönerna är redan jämställda, lika jobb ger lika betalt. Det visar undersökning efter undersökning. Däremot skiljer sig inkomsterna för kvinnor och män, men det beror inte på löneskillnader, utan på att män arbetar fler timmar och inom branscher som har en högre lönenivå. Kvinnor är varmt välkomna att jobba mindre deltid och mer övertid. Kvinnor är varmt välkomna att söka sig till den privata industrin. <br /><br />Varför skulle just styrelser kvoteras? Varför inte lågstatusjobb? Om kvinnor vill in i fler börsbolagsstyrelser krävs att fler kvinnor börjar jobba i privat industri och att fler kvinnor satsar på att göra karriär. Dessutom borde fler kvinnor starta företag och sätta de på börsen! Då får de som ägare direkt access till styrelseposterna! Dessutom skapar det nya jobb! <br /><br />Vad gäller sexköp håller jag med Anonym 19:09. <br /><br />Miljöpartiets valaffisch visar med all tydlighet att heterosexuella män inte är välkomna i de grönas Sverige! Ännu en anledning att inte rösta på dem!Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-60469933114645493152010-07-14T21:04:13.793+02:002010-07-14T21:04:13.793+02:00Matte!
Precis, symboliken är kusligt talande för...Matte! <br /><br />Precis, symboliken är kusligt talande för vad Miljöpartiet anser om män!Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-7635669542973217862010-07-14T21:02:28.590+02:002010-07-14T21:02:28.590+02:00Tommy, Funderare och Anonym!
Angående Mikael Alo...Tommy, Funderare och Anonym! <br /><br />Angående Mikael Alonzo's artikel (som knappast har med det här blogginlägget att göra) så tycker jag att den inte är speciellt bra. Jag förstår att Alonzo vill få uppmärksamhet för pappa-barn frågor, men då är det knappast rätt att hävda att Sven Otto Littorin är en förebild för pappor. <br /><br />Visst, han genomgår nu en vårdnadstvist där han visar att han vill vara en aktiv del av sina barn liv, men han har tidigare gått ifrån det veckovisa boende han haft med barnen och yrkar nu på enskild vårdnad. Jag tycker inte att det är att vara en speciellt god förebild för andra pappor. Bättre då att hålla fast vid det veckovisa boende som redan fanns och hålla sig till den gemensamma vårdnad som fanns. <br /><br />Dessutom innehåller Alonzo's artikel en del faktafel. Att det hittills aldrig har hänt att någon pappa fått enskild vårdnad i Lund stämmer knappast. Min Pappas undersökning omfattar bara domar under perioden 2006-2009 (om jag inte missminner mig). Utanför den perioden torde det finnas någon pappa som fått enskild vårdnad. <br /><br />Jag har full förståelse att Mikael Alonzo vill få ut sitt budskap, men om han vill rida på Littorinaffären så borde han ha formulerat sig betydligt bättre tycker jag.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-18822734666313698892010-07-14T20:25:42.795+02:002010-07-14T20:25:42.795+02:00@Anonym 19:09: I Norden är det t.o.m. fler män som...@Anonym 19:09: I Norden är det t.o.m. fler män som prostituerar sig än kvinnor, däremot stannar kvinnor längre i branschen (tänk om det kan bero på att de tjänar bättre och har bättre kunder, dvs att det är bättre att arbeta som prostituerad som kvinna?). Bland unga är det dubbelt så vanligt att män prostituerar sig.<br /><br />Vad gäller Miljöpartiets affisch är symboliken snudd på kuslig. Pil nedåt = männen ska nedvärderas? gör mannen impotent, han är ändå överflödig? ta av männen all makt? Hur tolkar andra den?Matte Matikhttp://mattematiksblogg.blogspot.comnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-35268254704001671802010-07-14T19:09:48.885+02:002010-07-14T19:09:48.885+02:00@Tess
Nej, det som är manshat är att implicera at...@Tess<br /><br />Nej, det som är manshat är att implicera att besök av hos prostituerade är representativt för den svenske heterosexuelle mannen (en av sex enligt undersökningar). När undersökningar visar att det finns lika många manliga prostituerade, att många kvinnor betalar män för sex (utlandsresor och förebilden Kerstin Thorwall), så kan man ju också fråga sig vad det har med manlig representation att göra.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-38434442668029209362010-07-14T18:51:12.007+02:002010-07-14T18:51:12.007+02:00Tess, jag känner många vita heterosexuella västerl...Tess, jag känner många vita heterosexuella västerländska män som inte går på restaurang också. Laga mat själv, höj straffen på restaurangbesök. Där finns många utnyttjade människor.<br />Och straffa dem som ringer brandkåren, de riskerar sina liv för pengar. Släck själv, höj straffen på larmande.Lasse-Majanoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-58331893723306605712010-07-14T13:24:23.832+02:002010-07-14T13:24:23.832+02:00Ja men mamman är inte tillsammans med den misstänk...Ja men mamman är inte tillsammans med den misstänkta brottslingen sedan lång tid tillbaka så varför komma nu och inte när det var aktuellt....Visst ja, då ville han inte ha barnen på halvtid utan då var andra saker viktigare. Men nu passar det när 2 av barnen är äldre. Snacka om förebild för pappa-rörelsen. Först karriär sedan barn. Bättre sent än aldrig.Funderarehttps://www.blogger.com/profile/03717521602369944926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-19323813240142360862010-07-14T13:18:36.294+02:002010-07-14T13:18:36.294+02:00Nu har han hoppat av jobbet och ta ansvar för sina...Nu har han hoppat av jobbet och ta ansvar för sina barn och vill ha ensam vårdnad för den 7 årige sonen då han anser att hemmet hos modern med hennes nya mångmiljonbedragaren Viklund inte är en god hemmiljö för sonen. Nu har de dock tagit sitt mål från domstolen och det har de heder för. De har tidigare kunnat ta ett gemensamt ansvar för barnen och det tror jag på för framtiden också.Tommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-90042473735358580552010-07-14T12:27:55.994+02:002010-07-14T12:27:55.994+02:00Tommy Jonsson:
En pappa som väljer karriär och ny...Tommy Jonsson:<br /><br />En pappa som väljer karriär och nytt fruntimmer före barnen är likställt med en hjälte enligt pappa-rörelsen?<br /><br />En pappa som bara bryr sig om det ena barnet av tre. <br /><br />Få se nu 100% i Lund men 40% i Malmö och nästan 50% i Kristianstad. Glömde visste.....<br /><br />Och 2002 var det ca 44% av alla dömda vårdnadstvister som gick till mamman, 46% gemensamvårdnad och resten till pappa. Ruskigt snefördelat men ingalunda 90% till mamman och nästan inte ens 10% till pappan.Funderarehttps://www.blogger.com/profile/03717521602369944926noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-23624641274073316812010-07-14T11:49:13.548+02:002010-07-14T11:49:13.548+02:00Skulle Littorin vara ett fördöme som pappa.
En för...Skulle Littorin vara ett fördöme som pappa.<br />En förälder som begär ensam vårdnad är inte ett föredöme. Dem föräldrar som är föredöme är alla dem av oss som klarar av att släppa förhållandet man hade och fokuserar på barnen.<br />Dem av oss som klarar av gemensam vårdnad, som klarar av att bete oss som vuxna.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-89075191369535403152010-07-14T11:38:20.897+02:002010-07-14T11:38:20.897+02:00Tess:
Nu läste du bara en halv rad av inlägget. Fö...Tess:<br />Nu läste du bara en halv rad av inlägget. För övrigt är ett förbud för sexköp en morallag som inte borde ha införts.Tommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-71682144739211304862010-07-14T11:30:46.622+02:002010-07-14T11:30:46.622+02:00Jag vill tipsa om Michael Alonzos artikel i Expres...Jag vill tipsa om Michael Alonzos artikel i Expressen som ger en annan vinkel av Littorins avhopp.<br /><br />http://www.expressen.se/debatt/1.2063709/michael-alonzo-sven-otto-littorin-forebild-for-pappor#commentsTommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-19473389396075494552010-07-14T11:22:52.389+02:002010-07-14T11:22:52.389+02:00Räknas det som manshat att straffet på sexköp höjs...Räknas det som manshat att straffet på sexköp höjs? Jag känner otroligt många vita heterosexuella män som inte köper sex.Tesshttp://highlandertess.blogg.senoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-21845169082657423112010-07-14T09:41:20.317+02:002010-07-14T09:41:20.317+02:00Ja det är väl inte bara i miljöpartiet där män int...Ja det är väl inte bara i miljöpartiet där män inte är välkommen mera än som röstboskap.<br />Den andra delen av jämställdheten barnets rätt till sin biologiska far och faderns rätt att vårda sitt barn saknas hos alla partier och det är där det stora språnget för jämställdheten kan tas.Tommy Jonssonnoreply@blogger.com