tag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post1675305741909913965..comments2023-05-19T14:44:19.375+02:00Comments on Medborgarperspektiv: Jan Helin har fortfarande inte förståttMedborgare Xhttp://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comBlogger23125tag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-74574001801088633062010-07-18T19:02:24.342+02:002010-07-18T19:02:24.342+02:00Johan
bra jobbat. Tydligen sitter de och vakar öve...Johan<br />bra jobbat. Tydligen sitter de och vakar över alla inkommande kommentarer. Fy vad fult.Finns det flera exempel på att de agera på detta sätt och då menar jag bussen.<br /><br />MedborgareX<br />har försökt nyttja länkarna härovan men de fungerar inte?Tommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-88956895272923245112010-07-18T17:38:47.073+02:002010-07-18T17:38:47.073+02:00Lästips:
http://www.metrobloggen.se/jsp/public/ind...Lästips:<br />http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.5665094Marianoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-32560185486557664552010-07-18T15:38:03.509+02:002010-07-18T15:38:03.509+02:00Rättelse: Reporterns namn är Mattias Carlsson. Läs...Rättelse: Reporterns namn är Mattias Carlsson. Läs mer om den nakne simmaren här, och andra bravader:<br />http://sparsamtleverne.blogspot.com/2010/07/aftonbladetjournalisten-mattias.htmlMarianoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-48035524312778232592010-07-18T15:01:05.620+02:002010-07-18T15:01:05.620+02:00Jan Helin är en nolla liksom övriga gänget på Afto...Jan Helin är en nolla liksom övriga gänget på Aftonbladet i denna soppa. Reportern Mikael Carlsson t.ex. var grodmannen som dök utanför Solliden, hej och hå vilken superreporter. Hoppas Aftonbladet åker på ett fett skadestånd och att Alliansen vinner stort. Det ska INTE löna sig med sådan här smutskastning!Marianoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-52724649041305814082010-07-18T13:09:37.300+02:002010-07-18T13:09:37.300+02:00Tilltron till källan "den prostituerade kvinn...Tilltron till källan "den prostituerade kvinnan" kan starkt ifrågasättas..<br /><br />När det gäller vittnespsykologi så vet man hur lätt det är att glömma/tappa detaljbilder ur minnet. Helt naturligt och inget konstigt med det efter 4 års tid. Som att "Anna" inte vet om det var på sensommaren eller under hösten som besöket skedde. Däremot har hon anmärkningsvärt goda minnesbilder om vad han ska haft för kläder. Redan här finns det saker att anmärka på vid ett vittnesförhör.<br /><br />Annas tillförlitlighet är under all kritik. Antingen är Anna en golddigger eller en källa som inte finns, dvs en riggad källa. enligt min mening.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-85870434732077041152010-07-18T12:52:36.442+02:002010-07-18T12:52:36.442+02:00Lena Mellin skriver själv efter Littorins avgång.
...Lena Mellin skriver själv efter Littorins avgång.<br /><br />"En berättigad fråga är varför Aftonbladet inte nu publicerar de nya uppgifterna om Sven Otto Littorin. Skälet är enkelt. Sedan i går morse är han inte längre en offentlig person. <br /><br />Han valde att hoppa av – i stället för att bli intervjuad. "<br /><br />Men ändå så publicerar de uppgifterna, hur hänger detta ihop?<br /><br />http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article7434660.abAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-75572616986799522452010-07-18T12:44:29.513+02:002010-07-18T12:44:29.513+02:00År 2006 var ett oerhört intressant år.
År 2006, ...År 2006 var ett oerhört intressant år. <br /><br />År 2006, samma år som Littorin påståtts ha köpt sex, försökte socialdemokraternas partihögkvarter skada Reinfeldt med en falsk förtalskampanj med skattefusk och sexköp. Det pågick under lång tid. Först efter polisanmälning erkände den dåvarande partisekreteraren Marita Ulvskog att kampanjen drivits från partihögkvarteret på Sveavägen 68 i Stockholm. <br /><br />http://www.dn.se/nyheter/kampanjen-kan-tolkas-som-desperation-1.620793?rm <br /><br />http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=106391&a=545976&from=tipsa<br /> <br />Är det någon mer än jag som ser likheterna? <br />Den här historien är fyra år gammal, men dimper ner två månader före valet och just när Mona Sahlin har talat i Almedalen. Och i partitrogna Aftonbladet, som aldrig missar ett tillfälle att sabla ner Alliansen. Jag tror inte på slumpen.Dr Hedgehttps://www.blogger.com/profile/06916176428537962920noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-25082674855899234502010-07-18T11:29:18.858+02:002010-07-18T11:29:18.858+02:00Mailade Lena Melin och förutspådde att hon och AB ...Mailade Lena Melin och förutspådde att hon och AB skulle åka på ett stort skadestånd och hon nog aldrig igen skulle få vikariera som ansvarig utgivare. Har tidigare alltid uppskattat Lena Melin men hon föll pladask i min uppskattning av henne. Grant.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-63783357165991208092010-07-18T10:03:20.701+02:002010-07-18T10:03:20.701+02:00Har börjat fundera på om hela historien kan vara s...Har börjat fundera på om hela historien kan vara såhär:<br /><br />Antag att SOL har köpt sex, dock ej av denna Anna.<br /><br />Antag också att någon har hört ett ryktte om det och bestämmer sig för att ge det lite hjälp.<br /><br />Karaktären Anna skapas och AB kontaktas med de knapphändiga uppgifterna som har visats.<br /><br />AB tror sig ha ett scoop och börjar fråga SOL om sexköpet.<br /><br />SOL tror att AB har riktiga uppgifter och avgår för att AB inte skall trycka uppgifterna.<br /><br />AB trycker uppgifterna och SOL inser att de inte stämmer, d.v.s AB har inget på fötterna.<br /><br />För ABs del så kan de inte backa nu samtidigt som de inte kommer framåt då det inte finns mer bevis. För SOL är det bäst att ligga lågt och låta AB ta smällen nu och inte själv röra upp mer damm.<br /><br />Vet inte men det är ett fullt möjligt scenario.Håkannoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-61925190984059107572010-07-18T09:31:36.842+02:002010-07-18T09:31:36.842+02:00Oj, jag var lite snabb - nu har den kommit upp. Ve...Oj, jag var lite snabb - nu har den kommit upp. Verkar vara lite förhandsgranskning inblandad för jag testade till och med att gå till en annan sida och sedan tillbaka till AB... Men hur som - blir tidningen pressad kan "Anna" offras, eller kommer att offras. Bara mäskligt beteende att kasta någon annan framför bussen.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01926760246778840557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-86438137126047872612010-07-18T09:29:02.555+02:002010-07-18T09:29:02.555+02:00Kommenterade just på Aftonbladet om att "Anna...Kommenterade just på Aftonbladet om att "Anna" måste hoppas på att Littorin inte går vidare med åtalet eftersom Aftonbladet då kommer att läcka ut hennes identited via omvägar för att skydda sig själva utan att publikt röja sin källa och bryta källskyddet.<br /><br />Intressant nog direktcensurerades den kommentaren.Unknownhttps://www.blogger.com/profile/01926760246778840557noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-86891176510919543112010-07-18T08:22:36.274+02:002010-07-18T08:22:36.274+02:00Tommy!
Exakt! Det är Aftonbladet som ska upp til...Tommy! <br /><br />Exakt! Det är Aftonbladet som ska upp till bevis. Demokratiska länder använder sig inte av omvänd bevisbörda. Inte heller i det här landet, även om det finns många vänstersympatisörer och feminister som obehagligt nog talar sig varma för det! Det är viktigt för rättssäkerheten att hålla dessa odemokratiska krafter borta från Riksdagen!Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-31696757093288840852010-07-18T08:19:39.099+02:002010-07-18T08:19:39.099+02:00Razmatazuz!
Precis! Allt fler människor har med ...Razmatazuz! <br /><br />Precis! Allt fler människor har med tiden insett att de anklagelser som Aftonbladet kom med för en vecka sedan bygger på väldigt lösa grunder. Aftonbladets reporter hävdade i intervjun med Sven Otto Littorin vid flygplatsen att de hade "väldigt mycket bevis och konkreta uppgifter som styrker deras påståenden", men som vi alla har sett så existerar inte dessa bevis. Om de hade funnits så hade Aftonbladet publicerat dessa vad det här laget.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-70429734331443015792010-07-18T08:15:44.434+02:002010-07-18T08:15:44.434+02:00Anonym 23:57!
Visst gör han det. Han säger "...Anonym 23:57!<br /><br />Visst gör han det. Han säger "nej" ett antal gånger på de påståenden frågor som Aftonbladet kommer med. Dessutom säger han "absolut inte" vid ett tillfälle. Att reportern framhärdar och inte tar ett nej för ett nej säger mer om honom än om Sven Otto Littorin.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-81360191938033359072010-07-18T03:09:10.917+02:002010-07-18T03:09:10.917+02:00Razm.....
Det är ju ändå så att Aftonbladet (S) in...Razm.....<br />Det är ju ändå så att Aftonbladet (S) inte har presenterat några som hellst bevis för sina anklagelser mot Littorin. Då behöver man inte bevisa hans oskuld vilket wskulle innebär omvänd bevisbörda. Något som man gärna vill införa från oppositionens sida.<br />På vilket sätt är Moderaterna oobehagliga och unkna?Tommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-74428742719351342972010-07-18T02:20:10.647+02:002010-07-18T02:20:10.647+02:00Medborgare X:
Du skriver att människor skall "...Medborgare X:<br />Du skriver att människor skall "Inse" att anklagelserna mot Littorin saknar grund. Vad sitter du inne med för information egentligen? Jag anser inte att Littorins eventuella torskande skall vara avgörande i valrörelsen naturligtvis, men det är ytterligare ett i raden av bevis över vilket cyniskt, obehagligt, fifflande, manipulativt och fuskande parti Moderaterna faktiskt är. Jag tycker att det är oerhört märkligt att de överiga borgerliga väljer att fortsätta samarbeta med detta unkna parti. Visst har vissa av de mindre borgerliga partierna klantat sig med politiska missar, men skandalerna har ju inte direkt duggat lika tätt som de moderata dylika har gjort.Razmatazuzhttps://www.blogger.com/profile/13340766359462504642noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-59249312831732438692010-07-17T23:57:08.313+02:002010-07-17T23:57:08.313+02:00Littorin dementerar inte anklagelserna om sexköp p...Littorin dementerar inte anklagelserna om sexköp på flygplatsen; tvärtom säger han klart och tydligt att han inte vill kommentera uppgiften.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-74120220895504524702010-07-17T22:57:41.726+02:002010-07-17T22:57:41.726+02:00Mikael!
Ja, det känns som om Jan Helin slår huvud...Mikael!<br /><br />Ja, det känns som om Jan Helin slår huvudet mot väggen just nu. Han borde väl inse att han är ute i ogjort ärende just nu. Om han och Aftonbladet verkligen hade något som bekräftar deras påståenden så borde de ha publicerat det för länge sedan! Just nu känns det som att mest de sprattlar som den fångade fisken i nätet.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-16789324859154198122010-07-17T22:54:22.571+02:002010-07-17T22:54:22.571+02:00Tommy!
Håller med dig. En tidning ska inte få be...Tommy! <br /><br />Håller med dig. En tidning ska inte få bete sig hur som helst. Men det är heller inte individuella personer som ska behöva driva att de inte ska få göra det. Det är en större fråga som borde drivas av högre instanser.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-63453701311545028112010-07-17T22:44:40.014+02:002010-07-17T22:44:40.014+02:00HumanLabRat!
Du får väl vänta och se. Sven Otto ...HumanLabRat! <br /><br />Du får väl vänta och se. Sven Otto Littorin befinner sig just nu mitt i en vårdnadstvist och anser antagligen att det är betydligt viktigare än ett eventuellt förtalsmål mot Aftonbladet. Barnen har han ju kvar hela livet, till skillnad från Aftonbladet och deras vedervärdiga anklagelser som med tiden kommer att blekna. Speciellt som allt fler inser att Aftonbladet inte har något belägg för sina påståenden. <br /><br />Vi får väl se om Littorin väljer att polisanmäla Aftonbladet eller ej. Enda nyttan att driva en förtalsprocess är väl att få sådana som dig att inse att Aftonbladet inte har något på fötterna.Medborgare Xhttps://www.blogger.com/profile/08404704596047869343noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-66709082612313516812010-07-17T21:16:19.299+02:002010-07-17T21:16:19.299+02:00Jan Helins försök till försvar kommer att slå till...Jan Helins försök till försvar kommer att slå tillbaka mot honom själv. Han kan omöjligt komma tillbaka som ordinarie ansvarige utgivare efter detta. Att Littorin dementerade uppgifter fins dokumeterat klart och tydligt på den filminspelning från Visby som Aftonbladet själva gjort. Att sedan inte heller godta dementi genom presssekreterare är bara löjligt. Littorin gör helt rätt som ignorerar Aftonbladet. Han har varit tydlig i sin dementi från första sekund. Hoppas bara han är stark nog att polisanmäla Aftonbladet för förtal så de får vad de förtjänar. Att Jan Helin, Lena Mellin och den reporten som trakaserade Littorin på Visby flygplats snart kommer att stå utan jobb är det tämligen låga vadslagningsodds på.Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/00498132624166749374noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-44095045246408399412010-07-17T21:08:58.101+02:002010-07-17T21:08:58.101+02:00MedborgareX,
jag upplever inte att du drivs av ett...MedborgareX,<br />jag upplever inte att du drivs av ett hat mot fram för allt Aftonbladet. Hoppas att SOL går vidare med anmälan mot Aftonbladet då det verkar som han skulle kunna vinna den rättegången. Till fromma för rättssäkerheten i mång andra fall. En tidning ska inte få bete sig hur som hellst utan reprimand.Tommy Jonssonnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-7177783594680311118.post-36537722688853874902010-07-17T20:49:56.428+02:002010-07-17T20:49:56.428+02:00Medborgare X:
Skulle de rödgröna vilja ta fokus if...Medborgare X:<br />Skulle de rödgröna vilja ta fokus ifrån sig själva menar du? På vilket sätt vinner man ett val genom att flytta över fokus till motståndarna? Det kan lika gärna vara någon i Alliansen i så fall som spritt detta för att svartmåla de rödgröna, det skulle ju inte vara första gången precis! <br /><br />Sen undrar jag också hur man kan dementera innan AB ens ställt sina frågor? Och varför ringer man istället och frågar efter bevis och detaljer om man samtidigt menar att man dementerar? Varför stämmer inte SOL AB om han nu är så oskyldig? <br /><br />Dessutom finns det en mängd oklarheter både i Littorins och regeringens agerande som ställer frågor, men detta brotser du tydligen helt ifrån! Du utelämnar en mängd viktiga detaljer och skrapar på ytan och är fullt upptagen med ditt hat mot kvällspressen! Resonemanget du för håller inte Medborgare X!<br /><br />Välkommen in på min blogg de som vill läsa ett djupare resonemag! :DHumanLabRathttp://humanlabrat.bloggsida.se/noreply@blogger.com